ماه مهر، بهار تعلیم و تربیت و سرآغاز رویش و طراوت در بوستان علم، ادب و معرفت را خدمت جامعه علمی کشور تبریک عرض می نماییم و امیدواریم سال تحصیلی جدید سالی توأم با رشد و بالندگی در تمامی عرصه های علمی و فرهنگی باشد.

جمعه، 10 فروردین 1403

معرفی معاونت اداری و مالی معهد

تعریف:

معاونت اداری و مالی یکی از معاونت های معهد عالی است که مرجع تصمیم گیری و ساماندهی امور اداری و مالی معهد می باشد.

اهداف:

1- استفاده بهینه از نیروهای انسانی و منابع مالی.

2- ارتقاء و توانمند سازی نیروهای اداری معهد.

3- تقویت بنیه اداری و پشتوانه مالی معهد.

4- افزایش رضایت مندی پرسنل معهد.

ارکان:

الف) معاون اداري و مالي معهد:

معاون اداری و مالی معهد به پیشنهاد رئیس معهد و با رأی اعتماد شورای معهد انتخاب می گردد و مدت فعالیت ایشان تا پایان مدت ریاست رئیس معهد می‎باشد.  

توجه: معاون اداری و مالی معهد به عنوان جانشین رئیس معهد می باشد.

وظایف و اختیارات:

1- تشکیل و اداره جلسات شورای اداری و مالی معهد و اداره امور اداری و مالی معهد.

2- نظارت بر اجرای دقیق مصوبات و دستورالعمل­های اداری و مالی.

3- اشراف و نظارت بر عملکرد زیر مجموعه های معاونت اداری و مالی.

4- تشکیل و اداره جلسات واحد تأمین بودجه.

5- ارتباط با مؤسسات اداری و مالی به منظور کسب اطلاعات مورد نیاز.

6- بررسی نیازها و مشکلات اداری و مالی اقسام و پرسنل و رفع آنها.

7- امضاء و ممهور نمودن مکاتبات اداری و اسناد مالی معهد.

8- دستور پرداخت و پیگیری به موقع واریز حقوق پرسنل و هزینه­های معهد.

9- شرکت در جلسات مجلس معهد، شورای معهد، اداره معهد و شورای اداری و مالی معهد.

10- دستور صدور کارت شناسایی برای کلیه پرسنل و طلاب.

11- ارزیابی کادر اداری نمونه و ارائه آن به ریاست معهد جهت تشویق (طبق دستورالعمل).

12- ارزیابی فعالیت‌ها و عملکرد سالانه معاونت اداری و مالی معهد و تهیه‌ی گزارش و ارائه آن به رئیس معهد.

13- توسعه امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری معهد به فناوری­های نوین در انجام کلیه فرایندهای مربوط به امور اداری.

14- راه اندازی و فعال نمودن زیر مجموعه های معاونت.

15- پیشنهاد نصب و عزل نیروهای زیر مجموعه به اداره معهد.

16- ارسال صورت جلسات شورای اداری و مالی به دبیرخانه معهد.

17- همکاری با سایر معاونتها در امور مرتبط.

ب) شوراي اداري و مالي معهد:

این شورا مرجع تصمیم گیری در امور اداری و مالی است که به منظور تهیه و تدوین برنامه های مختلف اداری و مالی و اشراف و نظارت بر اجرای برنامه های معاونت تشکیل می گردد.

اعضاء:

1- معاون اداری و مالی معهد.

2- معاون اداری و مالی اقسام معهد.

3- معاون اداری و مالی تحصیلات تکمیلی.

4- مسئول امور اداری.

5- مسئول امور مالی.

6- مسئول دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی.

وظایف و اختیارات:

1- تعيين اهداف، استراتژی، خط مشي اداری و مالی معهد و تهیه‎ی دستورالعمل‎ها برای زیر مجموعه‎های معاونت اداری و مالی معهد.

2- بررسي و اتخاذ تصمیم درباره مسائل اداری و مالی ارسالی از طرف مجلس، شورای معهد و اداره معهد.

3- طرح و ارائه برنامه جهت بالا بردن سطح و کیفیت امور اداری پرسنل.

4- تهیه و تنظیم تقویم سال تحصیلی.

5- تهیه و تنظیم اطلاعیه پذیرش طلاب.

6- بررسی امکانات اداری و مالی جهت تأسیس رشته­های جدید.

7- برنامه­ریزی جهت ارتقاي سطح امور رفاهی و معیشتی پرسنل.

8- تهیه و بروز رسانی فرم های مختلف اداری.

9- سیاست گذاری و نظارت بر امور استخدامی، احکام ترفیع.

10- بازنگری آیین نامه ها بر حسب نیاز.

ج) اداره امور اداری و مالی :

به منظور هماهنگی و برنامه ریزی جهت سرعت بخشیدن در اجرای آیین نامه ها، دستورالعمل های معاونت و مصوبات شورای اداری و مالی این اداره تشکیل می گردد.

اعضاء:

1- معاون اداری و مالی معهد.

2- مسئول امور اداری.

3- مسئول امور مالی.

4- مسئول دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی.

5- مسئول دبیرخانه.

6- مسئول واحد کارگزینی.

7- مسئول واحد حسابداری.

8- مسئول واحد اموال ، انبار و تدارکات.

9- مسئول واحد بازنگری آیین نامه ها.

10- مسئول واحد آموزش ضمن خدمت.

وظایف و اختیارات:

1- ایجاد هماهنگی و انسجام در فعالیت های زیر مجموعه های معاونت.

2- برنامه ریزی جهت اجرای آیین نامه و مصوبات مرتبط با امور اداری و مالی.