ماه مهر، بهار تعلیم و تربیت و سرآغاز رویش و طراوت در بوستان علم، ادب و معرفت را خدمت جامعه علمی کشور تبریک عرض می نماییم و امیدواریم سال تحصیلی جدید سالی توأم با رشد و بالندگی در تمامی عرصه های علمی و فرهنگی باشد.
ماه مهر، بهار تعلیم و تربیت و سرآغاز رویش و طراوت در بوستان علم، ادب و معرفت را خدمت جامعه علمی کشور تبریک عرض می نماییم و امیدواریم سال تحصیلی جدید سالی توأم با رشد و بالندگی در تمامی عرصه های علمی و فرهنگی باشد.
تعریف:
معاونت اداری و مالی یکی از معاونت های معهد عالی است که مرجع تصمیم گیری و ساماندهی امور اداری و مالی معهد می باشد.
اهداف:
1- استفاده بهینه از نیروهای انسانی و منابع مالی.
2- ارتقاء و توانمند سازی نیروهای اداری معهد.
3- تقویت بنیه اداری و پشتوانه مالی معهد.
4- افزایش رضایت مندی پرسنل معهد.
ارکان:
الف) معاون اداري و مالي معهد:
معاون اداری و مالی معهد به پیشنهاد رئیس معهد و با رأی اعتماد شورای معهد انتخاب می گردد و مدت فعالیت ایشان تا پایان مدت ریاست رئیس معهد میباشد.
توجه: معاون اداری و مالی معهد به عنوان جانشین رئیس معهد می باشد.
وظایف و اختیارات:
1- تشکیل و اداره جلسات شورای اداری و مالی معهد و اداره امور اداری و مالی معهد.
2- نظارت بر اجرای دقیق مصوبات و دستورالعملهای اداری و مالی.
3- اشراف و نظارت بر عملکرد زیر مجموعه های معاونت اداری و مالی.
4- تشکیل و اداره جلسات واحد تأمین بودجه.
5- ارتباط با مؤسسات اداری و مالی به منظور کسب اطلاعات مورد نیاز.
6- بررسی نیازها و مشکلات اداری و مالی اقسام و پرسنل و رفع آنها.
7- امضاء و ممهور نمودن مکاتبات اداری و اسناد مالی معهد.
8- دستور پرداخت و پیگیری به موقع واریز حقوق پرسنل و هزینههای معهد.
9- شرکت در جلسات مجلس معهد، شورای معهد، اداره معهد و شورای اداری و مالی معهد.
10- دستور صدور کارت شناسایی برای کلیه پرسنل و طلاب.
11- ارزیابی کادر اداری نمونه و ارائه آن به ریاست معهد جهت تشویق (طبق دستورالعمل).
12- ارزیابی فعالیتها و عملکرد سالانه معاونت اداری و مالی معهد و تهیهی گزارش و ارائه آن به رئیس معهد.
13- توسعه امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری معهد به فناوریهای نوین در انجام کلیه فرایندهای مربوط به امور اداری.
14- راه اندازی و فعال نمودن زیر مجموعه های معاونت.
15- پیشنهاد نصب و عزل نیروهای زیر مجموعه به اداره معهد.
16- ارسال صورت جلسات شورای اداری و مالی به دبیرخانه معهد.
17- همکاری با سایر معاونتها در امور مرتبط.
ب) شوراي اداري و مالي معهد:
این شورا مرجع تصمیم گیری در امور اداری و مالی است که به منظور تهیه و تدوین برنامه های مختلف اداری و مالی و اشراف و نظارت بر اجرای برنامه های معاونت تشکیل می گردد.
اعضاء:
1- معاون اداری و مالی معهد.
2- معاون اداری و مالی اقسام معهد.
3- معاون اداری و مالی تحصیلات تکمیلی.
4- مسئول امور اداری.
5- مسئول امور مالی.
6- مسئول دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی.
وظایف و اختیارات:
1- تعيين اهداف، استراتژی، خط مشي اداری و مالی معهد و تهیهی دستورالعملها برای زیر مجموعههای معاونت اداری و مالی معهد.
2- بررسي و اتخاذ تصمیم درباره مسائل اداری و مالی ارسالی از طرف مجلس، شورای معهد و اداره معهد.
3- طرح و ارائه برنامه جهت بالا بردن سطح و کیفیت امور اداری پرسنل.
4- تهیه و تنظیم تقویم سال تحصیلی.
5- تهیه و تنظیم اطلاعیه پذیرش طلاب.
6- بررسی امکانات اداری و مالی جهت تأسیس رشتههای جدید.
7- برنامهریزی جهت ارتقاي سطح امور رفاهی و معیشتی پرسنل.
8- تهیه و بروز رسانی فرم های مختلف اداری.
9- سیاست گذاری و نظارت بر امور استخدامی، احکام ترفیع.
10- بازنگری آیین نامه ها بر حسب نیاز.
ج) اداره امور اداری و مالی :
به منظور هماهنگی و برنامه ریزی جهت سرعت بخشیدن در اجرای آیین نامه ها، دستورالعمل های معاونت و مصوبات شورای اداری و مالی این اداره تشکیل می گردد.
اعضاء:
1- معاون اداری و مالی معهد.
2- مسئول امور اداری.
3- مسئول امور مالی.
4- مسئول دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی.
5- مسئول دبیرخانه.
6- مسئول واحد کارگزینی.
7- مسئول واحد حسابداری.
8- مسئول واحد اموال ، انبار و تدارکات.
9- مسئول واحد بازنگری آیین نامه ها.
10- مسئول واحد آموزش ضمن خدمت.
وظایف و اختیارات:
1- ایجاد هماهنگی و انسجام در فعالیت های زیر مجموعه های معاونت.
2- برنامه ریزی جهت اجرای آیین نامه و مصوبات مرتبط با امور اداری و مالی.