ماه مهر، بهار تعلیم و تربیت و سرآغاز رویش و طراوت در بوستان علم، ادب و معرفت را خدمت جامعه علمی کشور تبریک عرض می نماییم و امیدواریم سال تحصیلی جدید سالی توأم با رشد و بالندگی در تمامی عرصه های علمی و فرهنگی باشد.

پنج‌شنبه، 1 آذر 1403

معرفی معاونت تحقیق، برنامه ریزی و توسعه معهد

تعریف:

معاونت تحقیق، برنامه ریزی و توسعه یکی از معاونت های معهد عالی است که از طریق تحقیق به ارائه طرح و برنامه جهت ارتقاء و توسعه معهد اقدام می نماید.

اهداف:

1- توسعه کیفی و کمی معهد عالی.

2- توانمند سازی نیروی انسانی.

ارکان:

الف) معاون تحقیق، برنامه ریزی و توسعه معهد:        
معاون تحقیق، برنامه ریزی و توسعه به پیشنهاد رئیس معهد و رأی اعتماد مجلس انتخاب می گردد و مدت فعالیت ایشان تا پایان مدت ریاست رئیس معهد می‎باشد. 

وظایف و اختیارات:

1- نظارت بر اجرای دقیق مصوبات و دستورالعمل­های توسعه.

2- اشراف و نظارت بر عملکرد زیرمجموعه های معاونت توسعه.

3- تشکیل و اداره جلسات شورا و اداره معاونت توسعه.

4- ارتباط و آگاهی از پیشرفت ها و دستاوردهای دیگر مراکز آموزشی و پژوهشی هم سو با معهد.

5- همکاری با سایر معاونتها و کارگروه های معهد با محوریت برنامه ریزی و توسعه.

6- حضور در جلسات مجلس ، شورا و اداره معهد.

7- ارزشیابی عملکرد سالانه معاونت توسعه و تهیه‌ی گزارش عملکرد سالانه و ارائه آن به رئیس معهد.

8- ارسال صورت جلسات شورای معاونت به دبیرخانه معهد.

9- برآورد بودجه سالانه معاونت و ارائه آن به رئیس معهد.

10- راه اندازی و فعال نمودن زیرمجموعه های معاونت.

11- پیشنهاد نصب و عزل نیروهای زیرمجموعه به اداره معهد.

ب) شوراي معاونت تحقیق، برنامه ریزی و توسعه معهد:             

به منظور تدوین طرح و برنامه ریزی جهت توسعه معهد و اشراف و نظارت بر اجرای برنامه ها، این شورا تشکیل می گردد.
معاون تحقیق، برنامه ریزی و توسعه معهد از میان معاونین معهد، مدیران اقسام و اعضای هیأت علمی، مشاورینی را برای خود انتخاب می کند و همه ملزم به همکاری با معاونت تحقیق، برنامه ریزی و توسعه معهد می باشند.

اعضاء:

1- معاون تحقیق، برنامه ریزی و توسعه معهد.

2- مسئول دفتر آمار و ارزیابی.

3- مسئول دفتر مطالعات.

4- مسئول دفتر طرح، برنامه ریزی و توسعه.

5- مشاورین منتخب از میان معاونین معهد، مدیران اقسام و اعضای هیأت علمی.

تبصره: هنگام طرح مباحث مربوط به معاونتهای معهد از مسئول آن با برخورداری از حق رأي براي شركت در جلسه شورا دعوت به عمل مي‌آيد.

وظایف و اختیارات:

1- تعيين اهداف، استراتژی و خط مشي معهد.

2- تهیه‎ی دستورالعمل‎ها برای زیر مجموعه‎های معاونت توسعه معهد.

3- بررسی و تصویب طرح های ارائه شده جهت بالا بردن سطح و کیفیت معهد.

4- بررسی ضرورت و امکان ایجاد و تأسیس رشته­های جدید.

5- بازنگری آیین نامه ها بر حسب نیاز.

6- نظارت بر اجرای مصوبات و دستورالعمل­های شورای توسعه ی معهد.

7- تهیه و تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.

ج) اداره تحقیق، برنامه ریزی و توسعه معهد:

به منظور مطالعه، تصمیم سازی، برنامه ریزی و هماهنگی جهت اجرای آیین نامه معاونت توسعه، این اداره تشکیل می گردد.

اعضاء:

1- معاون تحقیق، برنامه ریزی و توسعه معهد.

2- مسئول دفتر آمار و ارزیابی.

3- مسئول دفتر مطالعات.

4- مسئول دفتر طرح، برنامه ریزی و توسعه.

وظایف و اختیارات:

1- ایجاد هماهنگی و انسجام در فعالیت های زیر مجموعه های معاونت.

2- برنامه ریزی جهت اجرای آیین نامه و مصوبات مرتبط با امور معاونت توسعه معهد.